Lightspeed Studios de NVIDIA planean remasterizar juegos con efectos RTX

0

NVIDIA ha llamado mucho la atención con la remasterización de Quake 2 RTX, proporcionando una revisión clara en la calidad de imagen para el juego lanzado hace décadas.El Raytracing y sus capacidades de iluminación global, y su efecto en juegos más antiguos, los que ya funcionan notablemente bien en hardware moderno, ha sido bien documentado, con algunas soluciones de terceros, y en gran medida en una serie de juegos que no se han construido desde cero para Raytracing.

Lightspeed Studios, tiene como objetivo llevar mejoras parecidas en Quake 2 RTX a otros juegos. Un anuncio de trabajo de la compañía con fecha de fines de septiembre afirma que la compañía está buscando aumentar el número de juegos con soporte RTX.

NVIDIA is kicking off an exciting new game remastering program. We’re cherry-picking some of the greatest titles from the past decades and bringing them into the ray tracing age, giving them state-of-the-art visuals while keeping the gameplay that made them great. The NVIDIA Lightspeed Studios team is picking up the challenge starting with a title that you know and love but we can’t talk about here! We’re building a team of talented, dedicated game developers who are ready to get going quickly.

We are looking for an experienced Producer to join the NVIDIA Studios team.

What you’ll be doing:

Lead the production on an RTX remaster project, including scope, schedule, resourcing and risk management.

Work with partner teams to track status and optimize collaboration.

Maintain and disseminate project status information through multiple internal and external teams and departments.

Develop and maintain processes and tools needed to support partnership projects and technical collaboration.